totop

چطور می‌ توان در اکسل ویدیو گذاشت؟چهارشنبه 03, جولای 2024

آموزش قرار دادن ویدئو در نرم افزار اکسل

نرم‌افزار اکسل قابلیت‌های متنوع و جذابی دارد. بسیاری از افراد نمی‌دانند که قرار دادن ویدیو در اکسل هم امکان‌پذیر است. ولی اکسل از ویدیو هم پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی می‌توان ارائه‌های بسیار جذابی با اکسل طراحی کرد. در این فایل نحوه گذاشتن ویدیو در اکسل را به صورت گام به گام به شما توضیح می‌دهیم. در ادامه با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فعال کردن منوی Developer

برای این که بتوانید نمایش ویدیو در اکسل را فعال کنید ابتدا باید منوی Developer را فعال کنید. معمولا در ابتدای نصب اکسل این منو به طور پیش‌فرض فعال نیست. برای فعال کردن آن ابتدا منوی File سپس Options را کلیک کنید و در پنجره بعدی گزینه Customize Rebbon را کلیک کنید. حالا در پنجره بعدی گزینه Developer را مثل شکل زیر کلیک کنید و OK را بزنید تا منوی Developer برای شما نمایش داده شود.

مراحل گذاشتن ویدیو در اکسل

مراحل گذاشتن ویدیو در اکسل

برای قرار دادن ویدیو در فایل اکسل چند گام را باید طی کنید. در ادامه این گام‌ها را مرحله به مرحله برای شما توضیح می‌دهیم.

گام اول)

طبق شکل ابتدا بر منوی Developer کلیک کنید و از زیربخش ActiveX controls گزینه Command button را انتخاب کنید و وارد سند خود کنید. دقت کنید که بعد از کلیک باید کادر متناسب با نیاز خود را با کلیک کردن، نگهداشتن و کشیدن و رها کردن مشخص کنید.

در نتیجه کادر اولیه به این شکل خواهید داشت

در نتیجه کادر اولیه به این شکل خواهید داشت

برای تغییر متن روی دکمه بر آن راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس در سطر Caption نوشته مورد نظر خود برای نمایش روی دکمه را جایگزین نام پیش‌فرض دکمه کنید.

حالا دکمه شما با متن جدید نمایش داده می‌شود.

گام ۲)

بر روی دکمه نمایش داده شده راست کلیک کنید و گزینه View Code را بزنید. حالا برنامه ویژوال بیسیک اجرا می‌شود.(جهت انجام پروژه ویژوال بیسیک کلیک کنید). کد زیر را کپی کنید و در جعبه متنی نمایش داده شده کپی کنید.

Private Sub CommandButton1_Click()

Dim FName As Variant

FName = Application.GetOpenFilename(FileFilter:=”Video Files, *.mp4; *.avi; *.mpeg; *.mts”, Title:=”Please select a Video File”, MultiSelect:=False)

If FName <> False Then

WindowsMediaPlayer1.Url = FName

End If

End Sub

تا کد به این شکل نمایش داده شود:

حالا پنجره ویژوال بیسیک را ببندید تا کد ذخیره شود. نکته مهم این است که باید این سند اکسل را با فرمت Macro-Enabled Workbook که پسوند xlsm دارد ذخیره کنید تا این قابلیت به درستی کار کند.

گام ۳)

حالا باید کادر نمایشگر ویدیو را اضافه کنید. بدین منظور در منوی Developer گزینه Insert را بزنید و طبق شکل گزینه More Controls که شکل آچار دارد را انتخاب کنید

حالا از منو گزینه Windows Media Player را پیدا کنید و انتخاب کنید و OK را بزنید.

حالا شکل نشانگر موس به صورت + درمی‌آید تا کادر نمایش ویدیو را مشخص کنید. با کلیک کردن و کشیدن و رها کردن کادر نمایش ویدیو را انتخاب کنید.

گام ۴)

ابتدا اکسل را از حالت طراحی خارج کنید. کافی است در منوی Developer بر گزینه Design Mode کلیک کنید تا غیرفعال شود.

پس از کلیک می‌بینید که دیگر گزینه Design Mode هایلایت نیست.

حالا با کلیک کردن بر این دکمه یک پنجره برای انتخاب فایل ویدیو نمایش داده خواهد شد.

نحوه ویدئو گذاشتن در اکسل

بلافاصله بعد از انتخاب ویدیو و کلیک بر Open می‌بینید که نمایش ویدیو آغاز می‌شود

بدین ترتیب نمایش ویدیو را در اکسل تمام کردید. امیدواریم از این آموزش استفاده کنید و لذت ببرید.

همچنین لازم به ذکر است که بدانید سایت همیار پروژه بهترین خدمات را در زمینه اکسل ارائه میدهد و شما می توانید از آنها بهره مند شوید.قیمت انجام پروژه اکسل بصورت منصفانه و عادلانه تعیین میگردد.برای سفارش کار اکسل میتوانید به آیدی تلگرامی @fnalk و یا شماره واتساپ یا ایتای ۰۹۱۱۷۹۸۳۷۰۹ پیام دهید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حق نشر برای همیارپروژه ❤️ مرجع انجام پروژه دورکاری و آنلاین ✔️ سایت انجام پروژه و استخدام فریلنسر در همه حوزه ها ، مهارت ها ، نرم افزارها و پروژه های برنامه نویسی محفوظ است.