" > آموزش نرم افزار رشته حسابداری جلسه اول (نرم افزار هلو) | همیار پروژه
با ما تماس بگیرید
ساعت : 8 الی 23
09117983709 - 09330859275
(مشاوره و سفارش پروژه)
totop

آموزش نرم افزار رشته حسابداری جلسه اول (نرم افزار هلو)شنبه 15, آگوست 2020

آموزش حسابداری همیارپروژه

آشنایی با نرم افزار هلو

در ادامه آموزش های سایت همیارپروژه آموزش نرم افزار هلو مناسب رشته حسابداری  ارائه خواهد شد .آموزشها از مقدماتی تا پیشرفته ادامه دارد و ما به شما نرم افزار های مناسب رشته حسابداری را یاد خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آموزش حسابداری همیارپروژه

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو توسط جمعی از کارشناسان حسابداری در نسخه های گوناگون طراحی شده و به علت تنوع محصولات و سازگاری با مشاغل مختلف سهم بسزایی در بازار هدف بدست آورده است. محتوای نرم افزار هلو شامل سیستم های خرید, فروش, حسابداری گزارش چک و انبار, تولید ( نسخه های تولیدی) به صورت تک کاربره و چند کاربره ( شبکه) می باشد که به صورت یکپارچه طراحی و در اختیار بازار قرار گرفته است.

اطلاعات دوره:

سرفصل جدید:

در این گزینه شما می توانید سر فصل های حسابداری پیش فرض نرم افزار هلو را مشاهده نمایید. سر فصل های کل به رنگ قرمز و سه رقم , سر فصل های معین به رنگ سبز و چهار رقم و سر فصل های تفصیلی به رنگ آبی و چهار رقم نمایش داده شده اند, استفاده نمایید. قابل توجه اینکه برای ایجاد حساب های معین و تفصیلی ابتدا باید سر فصل کل , معین مرجع را انتخاب و سپس به ایجاد حساب پرداخت با ایجاد اولین حساب توسط شما گزینه جذف یک حساب که تا اکنون غیر فعال خواهد شد. و به این معنی است که سر فصل های پیش فرض سیستم به هیچ عنوان قابل حذف نیست  اما سر فصل های ایجاد شده توسط خودما را می توانیم حذف نماییم.

تعیین ماهیت و گروه حساب ها

در این گزینه شما می توانید ماهیت و گروه حساب ها را تعیین و یا تغییر دهید.

معرفی اشخاص

برای معرفی اشخاص و یا طرف حساب ها و وارد کردن اطلاعات مر بوط به آنها می توانیم از این گزینه استفاده کنیم . در این قسمت شما قادر هستید طرف حساب ه را به صورت فردی و با استفاده از گزینه طرح حساب جدید و لیستی با استفاده از گزینه ورود لیست اشخاص به نرم افزار معرفی نمایید:

  • مشخصات شخصی:

در این قسمت شما باید اطلاعاتی نظیر تلفن, آدرس و غیره را وارد نمایید.

  • مشخصات مالی:

اطلاعاتی نظیر درصد تخفیف , حد اعتبار و غیره را برای هر یک از طرف حساب ها می توان در این گزینه وارد نمود.

  • تعریف نوع حساب:

در این گزینه می توان ماهیت طرف حساب ها را از بین گزینه های خریدار, فروشنده , واسطه و این شخص در لیست سیاه قرار داد را تعیین نمود.

  • مشخصات بانکی:

در این قسمت مشخصات بانکی شما می توانید به وارد نمودن اطلاعات مر بوط به بانک های طرف حساب بپردازید.

کالای اولیه انبار:

در این گزینه شما می توانید به ایجاد گروه اصلی و فرعی و همچنین معرفی کالا بپردازیذ در گزینه گروه بندی کالا می توان تا ۱۰۰ گروه اصلی و برای هر گروه اصلی ۱۰۰ گروه فرعی و برای هر گروه فرعی تا ۱۰۰۰ کالا معرفی نمود. در گزینه های کالای اولیه انبامی توانید به معرفی کالا به دو صورت فردی و لیستی بپردازید . پس از معرفی اولین کالا توسط شما گزینه حذف کالا که تا کنون غیر فعال بوده فعال خواهد شد و سپس شما باید اطلاعات زیر را برای

هر یک از کالا ها وارد نمایید:

  • مشخصات اصلی:

در این گزینه مشخصاتی نظیر میانگین قیمت خرید, قیمت فروش , تعداد وغیره برای هر یک از کالا ها مشخص می گردد.

  • مشخصات فنی

شما می توانید در صورت نیاز به وارد نمودن اطلاعات فنی یک کالا از این گزینه استفاده نمایید.

  • مشخصات تنظیمی:

گزینه مشخصات تنظیمی جهت معین کردن حداقل و حداکثر کالای موجود در انبار کاربرد دارد.

معرفی حساب ها و چک ها:

این گزینه جهت معرفی بانک ها ی خودمان در نرم افزار و همچنین وارد نمودن موجودی های بانک ها و صندوق اول دوره و ثبت چک های دریافتی و پرداختی کاربر دارد.

مراکز هزینه:

در صورتی که شما در فعالیت اقتصادیتان چند پروژه یا مرکز را به صورت یکجا هدایت و حسابداری می کنید می توانید از این گزینه جهت تفکیک هزینه های هر بخش استفاده کنید.

تنظیمات نرم افزار:

این گزینه شامل یک سری فایل های راهنما جهت تنظیم عملکرد برنامه مطابق شغل شما می باشد. شما قادر خواهید بود با استفاده از گزینه های متعدد این قسمت عملکرد برنامه را مطابق نیازتان تغییر دهید.

طراحی پرینت توسط کاربر:

در صورت داشتن توانایی لازم شما می توانید از این گزینه جهت طراحی فاکتور مطابق سلیقه و نیازتان استفاده کنید.

گزارش اطلاعات وارد شده

پس از وارد نمودن تمامی اطلاعات مر بوط به کالا, اشخاص وسرفصل ها جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده می توانید از این گزینه جهت گزارش گیری و مشاهده آن ها استفاده نمایید.

تهیه و بازیابی کپی پشتیبانی

این گزینه جهت تهیه کپی پشتیبان از اطلاعات وارد شده به نرم افزار در داخل درایو های سیستم , فلاپی دیسک و همچنین بازگرداندن اطلاعات ذخیره شده کاربرد دارد.

خروج از نرم افزار

جهت خارج شدن از نرم افزار پس از انتخاب این گزینه توسط شما پنجره ای گشوده خواهد شد که در آن ۲ عبارت مشاهده می شود که شما همیشه باید گزینه دوم یا تهیه و بازیابی کپی پشتیبانی را انتخاب کنید.

انتهای عملیات اول دوره

پس از وارد نمودن تمامی اطلاعات مربوط به کالا, اشخاص, حساب ها و غیره و اطمینان از صحت آن ها گزینه انتهای عملیات اول دوره را اجرا و از پنجره باز تایید را انتخاب می کنید با این عمل نرم افزار به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و در صورت اجرای مجدد آن منوی اطلاعات اول دوره به امکانات اطلاعات پایه تغییر پیدا می کند و سایر منو ها که غیر فعال بودند فعال خواهند شد.

در اینجا آشنایی با نرم افزار هلو بخش اول به پایان رسیده است و در آموزش های بعدی به مباحث دیگر آموزش هلو می پردازیم. همچنین از شما مخاطبین عزیز سایت همیارپروژه دعوت می کنم که برای انجام پروژه های حسابداری  و انجام پروژه هلو خود آموزش های ما را دنبال نمایید.

 

نویسنده: زهرا رستمی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حق نشر برای همیارپروژه – مرجع اصلی پروژه های متلب و پایتون محفوظ است.