" > آموزش نرم افزار حسابداری جلسه دوم (منو در نرم افزار هلو) | همیار پروژه
با ما تماس بگیرید
ساعت : 8 الی 23
09117983709 - 09330859275
(مشاوره و سفارش پروژه)
totop

آموزش نرم افزار حسابداری جلسه دوم (منو در نرم افزار هلو)یکشنبه 16, آگوست 2020

انجام هلو همیارپروژه

آشنایی با نرم افزار هلو

در ادامه آموزش های سایت همیارپروژه آموزش نرم افزار هلو مناسب رشته حسابداری ارائه خواهد شد .آموزشها از مقدماتی تا پیشرفته ادامه دارد و ما به شما نرم افزار های مناسب رشته حسابداری را یاد خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آموزش حسابداری همیارپروژه

منو در نرم افزار هلو

منوی عملیات مرتبط به کالا : که شامل:

  • تعریف کالا:

در این گزینه در صورت نیاز می توان به ایجاد گروه بندی جدید برای کالا پرداخت و همچنین کالاهی جدید به نرم افزار معرفی کرد و واحدهای مختلف کالا نظیر عدد, کارتن, بسته و غیره را جهت استفاده در فاکتورها ایجاد نمود.

  • کارهای خدماتی یا کالاهی خدماتی:

کالا یا کارخدماتی نظیر درآمد تعمیرات, درآمد حاصل از حمل و نقل کالا و غیره را می توان در این گزینه ایجاد نمود و در فاکتور فروش از آنها استفاده نمود.

  • صدور فاکتور:

این گزینه جهت صدور انواع فاکتور های خرید, فروش, برگشت از خرید, برگشت از فروش, پیش فاکتور, امانی و ضایعات کاربرد دارد.

  • سفارش جهت خرید مشترکین قدیمی:

در این گزینه شما می توانید به ثبت سفارش کالا برای مشترکین یا طرف حساب های قدیمی بپردازید و همچنین در این گزینه می توان سفارشات ثبت شده را مشاهده و یا حذف نمود.

  • سفارش خرید و فروش:

این قسمت جهت ثبت سفارشات مربوط به کالا برای خودمان و همچنین طرف حساب ها کاربرد دارد. شما می توانید سفارشات ثبت شده را در صورت نیاز در این قسمت مستقیما به فاکتور خریو و فروش تبدیل نمایید.

  • کالای امانی:

در این گزینه می توان به ثبت فاکتورهای امانی کالاها ی دریافتی و پرداختی پرداخت. همچنین برای تسویه کالای امانی می توان از گزینه های تسویه حساب کالای امانی پرداختی و تسویه حساب کالای امانی دریافتی استفاده کرد.

  • حواله بین انبارها:

در صورتی که شما در فعالیت اقتصادیتان از چند انبار برای ذخیره و جایگزینی کالا استفاده کنید در صورت نیاز به جابه جایی کالا بین انباره می توانید از گزینه ها استفاده نمایید.

  • تولید:

برای تولید محصول در موسسات تولیدی می توان از گزینه تولید به مشخص نمودن کالای اولیه مصرفی برای تولید و همچنین هزینه های ثابت متغیر و دستمزد برای تولید محصول پرداخت شما می توانید در صورت تمایل به تعریف فرمول تولید و همچنین تولید طبق فرمول بپردازید.

  • انبار گردانی:

انبار گردانی فرآیند شارش کالای موجود در انبار به صورت دستی و ثبت آنها در داخل نرم افزار و مشاهده مغایرت های احتمالی می باشد.

منوی عملیات مالی:

  • امور مالی اتوماتیک :

این گزینه جهت ثبت و صدور اسناد مالی و حسابداری مانند پرداخت هزینه ها, برداشت, دریافت ها و غیره به صورت اتوماتیک کاربرد دارد.

  • سرفصل جدید:

در صورت نیاز به ایجاد سرفصل حسابداری جدید پس از اطلاعات اول دوره می توانید از این گزینه برای معرفی حسابهای کل , معین , تفصیلی جدید استفاده کنید.

  • تعریف ماهیت و گروه حسابها:

در صورت نیاز به تعیین کردن و یا تغییر دادن ماهیت و گروه حسابها می توانید از این گزینه استفاده کنید.

  • صدور سند حسابداری:

از این گزینه جهت صدور سند های مالی و حسابداری به صورت دستی ( غیر اتوماتیک) کاربرد دارد.

  • تبدیل اسناد موقت به دائم:

نرم افزار به صورت پیش فرض تمامی اسناد را به صورت موقت ذخیره می کند تا در صورت نیاز بتوان به راحتی آن اساد را اصلاح نمود شما می توانید پس از اطمینان از صحت اسناد صادر شده  از این گزینه جهت تبدیل اسناد موقت به دائم استفاده کنید.

  • تبدیل اسناد دائم به موقت:

اسناد دائم را به صورت نیاز به اصلاح می توان در این گزینه موقت و سس اصلاح نمود.

  • چک ها:

در این گزینه می توان اعمالی را مانند اعلام وصول کلیه چک ها و ثبت چک های امانی و غیره را انجام داد.

  • اقساط:

که برای اعمال قسط برای طرف حسابها یا مشترکین و همچنین اعمال قسط

برای خودمان کاربرد دارد. در این گزینه می توان عملیات قسط بندی را انجام دادو با استفاده از گزینه تنظیمات یا F3 تنظیمات مورد نیاز نظیر درصو سود , مبلغ دیرکرد و غیره را تعیین نمود. و همچنین اقساط اعمال شده را حذف , وصول و یا دریافت نقد کرد و همچنین اعمال اصلاح وصول را برای هر یم از قسط ها انجام داد.

منوی تنظیمات مدیریتی که شامل:

  • تنظیمات نرم افزار

این گزینه از قسمت های زیر تشکیل شده است:

الف) امنیتی:

شما می توانید در این قسمت با استفاده از گزینه مدیریت فرم ها به معرفی کاربر و همچنین کلمه عبور برای نرم افزار بپردازید و در قسمت عملیات بستن حسابها در صورت نیاز می توانید به بستن حسابها و ایجاد سال مالی گذشته و جاری بپردازید و چنانچه از لحاظ حروفی مشکل داشته باشید آن مشکل را در قسمت حل مشکلات حروفی حل کنید.

ب) تنظیمات عمومی:

در این قسمت شما می توانید مشخصات شخصی خود را وارد نمایید . تاریخ نرم افزار را تنظیم کنید . مسیر پیش فرض ذخیره اطلاعات را بر حسب نیاز تغییر دهید و در قسمت عناوین کلی از گزینه های مختلف آن بر حسب نیاز استفاده کنید.

ج) کالا و کار خدماتی:

د این قسمت می توان عنوان های برنامه را مطابق شغل خود تغییر داد. نحوه نمایش نام کالا را انتخاب نمود و در قسمت انتخاب عناوین از گزینه های متعدد آن بر حسب نیاز استفاده کرد.

د) طرف حساب:

در این گزینه می توان سطح تعریف حسابهای بدهکار و بستانکار را از لحاظ معین یا تفصیلی بودن تعیین کرد و در قسمت سایر موارد از گزینه های تیپ قیمت و اخطار سقف اعتبار اشخاص استفاده نمود.

ج) فاکتور:

در این گزینه شما می توانید رنگ صفحات فاکتور را مطابق سلیقه تان تغییر دهید و از گزینه های کلی مانند امکانات جهت استفاده از بارکد خوان و غیره استفاده کنید.

و) چاپ:

این قسمت جهت تنظیمات مربوط به پرینتر کاربرد دارد.

در اینجا آشنایی با نرم افزار هلو بخش دوم به پایان رسیده است و در آموزش های بعدی به مباحث دیگر آموزش هلو می پردازیم. همچنین از شما مخاطبین عزیز سایت همیارپروژه دعوت می کنم که برای انجام پروژه های حسابداری و انجام پروژه هلو خود آموزش های ما را دنبال نمایید.

 

نویسنده: زهرا رستمی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حق نشر برای همیارپروژه – مرجع اصلی پروژه های متلب و پایتون محفوظ است.